algemene Voorwaarden


Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden leest u hier.

Annuleringsbeleid

Het kan altijd gebeuren dat een afspraak moet worden afgezegd. Gelieve dit minimaal 48 uur van tevoren te doen. Mocht het zo zijn dat door overmacht later moet worden afgezegd, zoek dan altijd even contact met Juni Psychologie, per mail, SMS, WhatsApp of telefoon. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Bij een annulering binnen 24 uur wordt er €75 in rekening gebracht die niet vergoed wordt door de zorgverzekering. Bij een no show, wordt het volledige bedrag in rekening gebracht. Ook dit bedrag wordt niet door de verzekeraar vergoed.

Vergoedingen

Juni Psychologie heeft geen contracten met zorgverzekaars.

Dit betekent dat we geen contracten hebben met zorgverzekeraars en daardoor deels (60-100%), maar meestal niet volledig vergoed worden door de meeste polissen.

Voor jou als cliënt betekent dit dat je flexibiliteit hebt in de keuze van je behandelaar en dat er minder beperkingen zijn wat uiteindelijk meer kwaliteit biedt. Je hebt ook rechtstreeks contact met ons en hoeft niet via de zorgverzekeraar te gaan voor goedkeuring.

Een nadeel kan zijn dat de vergoeding vanuit de zorgverzekering mogelijk lager is dan bij gecontracteerde zorgverleners, waardoor je mogelijk een deel van de kosten zelf moet betalen. Het is belangrijk voor jou om dit in overweging te nemen bij het kiezen van een behandelaar.

We streven ernaar om je de best mogelijke zorg te bieden en zijn altijd beschikbaar om eventuele vragen te beantwoorden. Aarzel niet om contact op te nemen als je meer informatie nodig hebt.

Clientdossier

Juni Psychologie houdt een cliëntendossier bij dat voldoet aan de wettelijke vereisten en de richtlijnen van de beroepsvereniging. Het dossier wordt vertrouwelijk behandeld en wordt niet zonder toestemming van de cliënt aan derden verstrekt, tenzij dit wettelijk verplicht is.

Geheimhouding & Privacy

Alle persoonlijke informatie van cliënten wordt vertrouwelijk behandeld volgens de geldende privacywetgeving. Cliënten hebben recht op inzage en correctie van hun persoonsgegevens.

Klachtenprocedure

Juni Psychologie hecht veel waarde aan tevredenheid en een goede samenwerking met haar cliënten. Mocht je onverhoopt een klacht hebben, dan kun je dit rechtstreeks bespreken met Judith de Groot. Juni Psychologie is daarnaast aangesloten bij de klachtenregeling van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten) en het NIP (Nederlandse Instituut van Psychologen). Dit betekent dat je ook de mogelijkheid hebt om een officiële klacht in te dienen bij de klachtencommissie.